Про це йдеться в звіті організації EU vs Disinformation, пише газета Експрес. Директор Міжнародної фундації за краще урядування (IFBG) Джеймс Вілсон теж вважає, що наша держава останніми роками чи не найбільше постраждала від пропаганди Російської Федерації.
“Пропаганда РФ послуговується правилом Геббельса (керівника пропаганди нацистської партії часів Гітлера. — Авт.): що більша брехня, то швидше в неї повірять. Незабаром в Україні — президентські вибори. Пропаганда Росії набирає нових обертів”, — наголошує Джеймс Вілсон.
Більше про формулу Геббельса та те, як використовують брехню для досягнення різних цілей, — у розмові з експерткою з інформаційної безпеки, кандидаткою історичних наук Реною Марутян, речником розвідувальної спільноти Inform Napalm Михайлом Макаруком та медіаексперткою Наталією Лігачовою.
Р. Марутян:
— Формула дезінформації, яку придумав Пауль Йозеф Геббельс, була така: 60% правди і 40% брехні. Людина, яка спершу чула правду, починала вірити тим, хто її доносив. А потім до правди додавали брехню. Через це люди не ідентифікували, де вигадка, а де реальність.
М. Макарук:
— Сьогодні це правило удосконалюють, пробують втілювати в життя різне співвідношення формули, щоби вплинути не тільки на тих, хто може повірити у відверту маячню, а навіть на інтелектуалів. Часто беруть 90% правдивої інформації і додають 10% фейку. Бо що більше правди, то важче у ній виявити брехню.
Н. Лігачова:
— У наш час поширювати фейки стало простіше. Суспільство не встигає засвоювати обсяг інформації, який звалюється на голову. Тож часто люди сприймають все емоційно, а не раціонально. Аналізувати у них часто нема ні часу, ні бажання.
Нагадаємо, Геббельс був не перший: монголи використовували фейки ще у XIII-XIV столітті