"У Старому Завіті прокляття сприймається, як Божа кара грішникові, що переслідує праведника, — розповідає в коментарі газеті Експрес піддиякон Володимир Мамчин, докторант Богословського факультету Інсбруцького університету імені Леопольда і Франца. — У псалмах часто зустрічаємо так звані "ламенти" — взивання праведника до Бога з метою покарати ворога, який його несправедливо переслідує. Такими були тогочасні реалії та ментальність людей.
Слово прокляття описане і в устах Бога: "Я кличу сьогодні проти вас на свідків небо й землю; життя і смерть появив я перед тобою, благословення й прокляття. Вибирай життя, щоб жити на світі тобі і твоєму потомству". Бог пропонує на вибір Ізраїлю дві альтернативи: благословенням було життя за Божим Законом, відповідно, життя проти цього закону — прокляттям.
Ставлення до прокляття змінив зі своїм приходом у світ Ісус Христос. Він зі сторінок Біблії рекомендує нам відмовитись від проклять і замінити їх благословенням: "Любіть ворогів ваших, добро чиніте тим, які вас ненавидять, благословляйте тих, які вас проклинають, моліться за тих, що вас зневажають".
Ісус не проклинав своїх убивць, а молився про їхнє прощення".
— Які слова вважаються прокльоном?
— Прокльон — це будь-яке побажання зла іншій людині.
— Чи можна вважати його гріхом?
— Бажання зла, а тим більше, смерті іншій людині — гріх. Це пряме недотримання Божого Закону. І винятків тут не може бути.
Нагадаємо, настоятель Києво-Печерської лаври шокував зізнанням про те, що після його слів обірвалось життя чотирьох людей. Відео з митрополитом МП Павлом розбурхало і вірян, і духовенство, і тих, хто не має стосунку до релігії.
Ось, що сказав митрополит Павло: "У нас були дебати (з музейниками при монастирі, — Авт.), і я сказав, що помруть, якщо не підуть. В один день три людини померли”, — вихваляється священик. Коли настоятелю зробили зауваження за скоєне, той уточнив: “Я повертаюсь і кажу: до вечора помрете всі в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. І ще одна людина померла. І вони швидко “змились”.