Звично священиками є лише чоловіки. Втім у деяких церков практикують і служіння жінок-священників. То може чи ні жінка бути священником і чому?
Про це дискутують протоієрей Андрій Рудик, настоятель Благовіщенської церкви (ПЦУ), отець Петро Балог, директор Інституту релігійних наук святого Томи Аквінського (РКЦ), отець Олег Кіндій, доктор патристичного богослов’я Українського католицького університету (УГКЦ), Володимир Салайдяк, ректор Богословської Семінарії Церкви Християн Віри Євангельської (ХВЄ) України.
прот. Андрій (ПЦУ):
— Апостоли не призначали єпископами та пресвітерами жінок. Та й Ісус Христос обрав 12 учнів-чоловіків. Проте у часи перших християн були диякониси — жінки, які допомагали пресвітерам, прислуговували, але не виконували таких функцій, які є в дияконів сьогодні під час богослужіння.
о. Олег (УГКЦ):
— Сьогодні у Вірменській та Сирійській Церкві служать диякониси рукоположені. Вони мають відповідний одяг та виконують відповідні функції у церкві.
Гадаю, що не існує переконливих богословських аргументів забороняти жінкам висвячуватися. Ісус любив однаково всіх. У чоловіків немає ексклюзивних прав на проповідування. Проте це моя особиста думка. А є традиції Церкви, канони і правила. Зараз у Православних та Католицьких Церквах не бракує священників, тому про висвячування жінок не йдеться.
Ісус любив однаково всіх. У чоловіків немає ексклюзивних прав на проповідування.
В. Салайдяк (ХВЄ):
— У деяких протестантських спільнотах (в общинах харизматичного руху та слова віри) є жінки-пастори. Але їхні вчення радикально відрізняються від класичного євангельського християнства. У Божому Слові дуже чітко написано, хто може очолювати християнську общину — єпископ чи пресвітер. Зокрема, про це йдеться у посланні апостола Павла до Тита. А єпископом чи пресвітером має право бути чоловік, якій відповідає критеріям, переліченим у Божому Слові: він володіє високими моральними якостями, у нього є зразкова сім’я та єдина дружина, він має здібність до навчання Божому Слову, є неновонаверненим християнином.
о. Петро (РКЦ):
— Католицька Церква розглядає свою спільноту як Божий Народ, що вірить у Христа, у якому вже нема чоловіка і жінки, адже всі є одним у Христі. Цей народ має ієрархічну структуру, в якій уряди єпископів і священників мають служити цілій спільноті вірних. Цю роль, як вважає Папа Іван Павло ІІ, Ісус Христос довірив саме чоловікам. Вони були апостолами, старшими і єпископами. Тому зарезервоване священство тільки для чоловіків є волею Христа, а отже, волею Божою. Не можна цієї служби, вважає Учительський Уряд Церкви, домагатися на підставі суспільної рівності статей.
Але Церква повинна переосмислити участь жінок у навчанні й роботі Церкви, а також більше оцінити їхню роль у житті і діяльності своєї спільноти.
Пропонуємо вашій увазі також текст про безшлюб'я священників: чому один Церква забороняє створювати сім'ї, а іншим ні?