"Молодь радикалізується і загалом поділяється на дві категорії, — каже Орест Вільчинський (УГКЦ). — Одна абсолютно відкидає релігію, а інша навпаки, дуже змістовно її вивчає, намагаючись глибоко пізнати віру, вчення Церкви та Біблію. Однак є ризик втратити зацікавленість і цієї категорії. Думаю, що навіть частина молодих людей нехтує Церквою не через те, що байдужа чи не вірить у Бога, а через незрозумілий їй ритуалізм.
Якщо раніше молоде покоління не запитувало для чого ходити до церкви, навіщо сповідатися чи молитися, чи читати Святе Письмо, то тепер ці питання стають дедалі популярнішими. І, на жаль, дуже часто у відповідь лунає "так треба", "це наші традиції". А цього мало!
Нинішня молодь не має наміру затримуватися на поверхневому відвідуванні церкви щонеділі чи в свята. Для цих людей найперше потрібно поновити глибокі проповіді з Євангелія, які пояснюють сенс богослужень, і не лише".
"Не лише молодь ігнорує церкву, ця проблема стосується людей різних вікових категорій, — додає Андрій Рудик (УПЦ КП). — І ось у чому причина. Основний закон, якого нам велів дотримуватися Ісус Христос — любити ближнього свого. Церква говорить, що потрібно любити інших, жити для інших, зректися себе. А сучасна людина хоче любити тільки себе! От і відмовляється від Церкви, яка декларує інші правила життя".
"Відштовхують молодих свідомих людей і священики на дорогих "мерседесах", які розповідають про смиренне життя", — канстатує релігієзнавець Олег Кисельов.
Нагадаємо, у Ватикані триває Синод єпископів про молодь, віру й покликання. Головне його завдання, підкреслив Папа Римський, — придумати, як наблизити сучасне покоління до церковного життя.
Як змінити ситуацію і хто має змінитися: Церква чи молодь? Про це читайте у новому номері газети Експрес.