Інструкція для євробляхерів: важливі нюанси розмитнення авто

На митниці та в сервісному центрі МВС відзначають поступове збільшення кількості звернень власників автівок на єврономерах.

Інструкція для євробляхерів: важливі нюанси розмитнення авто

На найбільш популярні запитання, які цікавлять таких водіїв, відповідають фахівці ДФС, МВС та адвокат, пише газета Експрес.

1. Які документи слід подати для розмитнення авто на єврономерах?

— Реєстраційні (технічні) документи на транспортний засіб (зазвичай це технічний паспорт); документи, що підтверджують право власності особи на транспортний засіб (зазвичай це договір купівлі-продажу) або право ним розпоряджатися та декларувати (зазвичай це доручення); рахунок-фактуру (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару (можливо, це буде один і той самий документ, що підтверджує право власності), — каже Роман Макар, співробітник регіональної митниці ДФС.

2. На яку митницю слід звертатися за розмитненням?

— Звертатися з цими документами та пред’явити автомобіль можна в будь-якій митниці на території країни. Пред’явлення автомобіля передбачає його виїзд у зону митного контролю.

Читайте також: Велика депресія українського народу

3. Документи можна подавати самому чи таки обов’язково звертатися до митного брокера?

— Можна самому. А можна скористатись послугами брокера, який має відповідну кваліфікацію та програмне забезпечення, адже паперова декларація повинна мати й електронну копію. Інформація про митних брокерів постійно оновлюється та розміщується на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України в рубриці „Реєстри”.

4. Новий закон передбачає 8500 гривень платежу під час розмитнення. А якщо власник вже платив штраф за прострочення транзиту?

— Якщо після сплати штрафу транспортний засіб і далі перебуває на території України, є підстави вважати, що цей автомобіль продовжує порушувати митне законодавство.

Тому новий закон передбачає, що, незважаючи на сплачений раніше штраф, 8500 гривень, які не є штрафом, особа повинна обов’язково сплатити, якщо таки хоче розмитнити авто.

Читайте також: Доба в ООС: наші військові знищили вісьмох окупантів

5. А як щодо знижки?

— Знижка протягом 90 днів (тобто коефіцієнт 0,5 при сплаті акцизного податку) може бути застосована для оформлення лише одного легкового транспортного засобу.

6. Як визначають вартість автомобіля, з якої треба сплатити мито та податок на додану вартість?

— Документами, що підтверджують вартість машини, може бути договір купівлі-продажу, інвойс, банківські або інші платіжні документи, експортна декларація, довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів у країні експорту.

У цих документах мають бути зазначені дата продажу, номер шасі (рами), кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна автомобіля, його модель, рік виготовлення, а також ім’я та прізвище особи, якій продано автомобіль.

Якщо документів нема або є підстави вважати, що у них заявили недостовірну вартість, митниця визначає цю суму на власний розсуд.

— Стаття 153 Митного кодексу передбачає перелік документів, на підставі яких визначають митну вартість автомобіля. Інші — вимагати заборонено, — долучається до коментарів адвокат Володимир Питель. — Для більшості "євроблях", що ввезені з-за кордону, єдиним таким документом є рахунок-фактура. Якщо він не підроблений, у ньому вказано всі реквізити і сума, яку ви фактично сплатили, то митниця зобов’язана взяти до уваги такий документ і, звичайно, митні платежі нараховувати від цієї ціни.

Читайте також: Нам обіцяють дешевий газ

7. Наступним етапом легалізації "євробляхи" є реєстрація її в сервісному центрі МВС. Як вона відбувається?

— З документами про розмитнення та сертифікацію автомобіля власник приїжджає у сервісний центр МВС, де авто ставлять на облік і реєструють на власника — фізичну чи юридичну особу, — відповідає Денис Пилат, спеціаліст регіонального сервісного центру МВС. — Коштує реєстрація трохи більше як 500 гривень. Це вважається першою реєстрацією автомобіля. Звісно, машину перевіряють, зокрема, за базами Інтерполу, чи не перебуває вона в розшуку.

8. Чому деякі "євробляхи" українці масово вивозять з України до Польщі й там залишають у господарів чи на стоянках?

— Вивозять легковики нижчого класу, уживані, віком 20 — 30 років. Якщо такий розмитнити, — каже адвокат Володимир Питель, — то доведеться заплатити вдвічі-втричі більше від вартості.

Читайте такожГазета Експрес дарує 100 тисяч гривень та подорож Європою