Про це в Укрінформі на прес-конференції «Безпека на дорогах – від стратегії до плану дій» заявила заступник директора Центру демократії та верховенства права, координатор адвокаційної кампанії «За безпечні дороги» Олеся Холопік.
«За дослідженнями у 2017 році, лише 15 % водіїв користуються пасками безпеки. При цьому ще менші цифри щодо пасажирів передніх та задніх сидінь. Це є найнижчий показник у Європі», – наголосила Холопік.
На її думку, одним з чинників масового ігнорування правила щодо паска безпеки у водіїв та пасажирів є наднизька сума штрафу за це порушення.
«В Україні штраф за порушення правила обов’язкового пристібнутого паска у автомобіля становить 51 гривню. Це є дуже незначний розмір, дріб’язковий. Він створює уявлення, що це правило бути пристебнутим є необов’язковим, незначним, що його можна порушувати. Це призводить до того, що в Україні водії та пасажири масово ігнорують використання пасків безпеки», – сказала Холопік.
Вона підкреслила, що паски безпеки є найпростішим засобом, що рятує життя при ДТП.
«Пасок безпеки рятує за лобового, бокового зіткнення, при перевертанні автомобіля. Доведено, що навіть у смертельному ДТП шанси на виживання у людини, яка є пристебнутою, зростають до 50 %. Якби в Україні водії та пасажири хоча б у 90 % користувалися пасками безпеки, то щороку було б врятовано близько тисячі життів наших співгромадян», – наголосила Холопік.
Нагадаємо, у Києві запроваджують нові правила паркування: що зміниться для водіїв