Відтепер постіль коштує 50 грн, а у вагонах СВ та в міжнародних поїздах — 60, пише газета Експрес. Здорожчання — на 40 відсотків. Та чи зміниться від цього якість білизни?
...Їдучи потягом Ужгород — Лисичанськ, роздивляюся постіль, яку мені дала провідниця. Наволочки важко назвати чисто випраними. На одному простирадлі нараховую 4 великі плями. На етикетках дата виготовлення — 2017 р., а вигляд у нього такий, ніби вже 50.
"Часто постіль не лише брудна, але й вогка, — каже Оксана Стасюк, яка часто їздить поїздами "Укрзалізниці". — Ще жодного разу за останні півроку мені не трапилася чиста постіль, завжди з якимись плямами. Спати на такому бридко".
Нещодавно мережу шокувало відео процесу прання білизни в одній з пралень залізниці. З'ясувалося, що брудну білизну перуть при температурі лише + 21 градус. На 160 простирадл використовують 200 г порошку. При цьому в одну пралку закидають значно більше білизни, ніж дозволено. Постіль складають у великі купи і зав'язують простирадлом на великі вузли. Так і закидають у старі машинки.
Як видно на відео, сушать і прасують постіль за допомогою спеціальних гарячих барабанів. Через них білизну "проганяють" на такій швидкості, що вона просто не встигає висохнути. Саме тому часто з герметичного пакета ви дістаєте вологі й огидні простирадла.
При цьому щороку "Укрзалізниця" витрачає мільйони гривень на придбання нової та прання старої постільної білизни.
Як заявили самі залізничники, минулоріч на оновлення постільної білизни, матраців, подушок та ковдр вони виділили майже 51 мільйон гривень.
До прикладу, торік "Укрзалізниця" підписала щонайменше 11 угод на придбання 102 тисяч 151 комплекту нової постільної білизни. Заплатили за всі ці набори 31 мільйон 86 тисяч гривень.
Середня вартість одного постільного набору, за нашими підрахунками, обходиться залізниці у 304 гривні. Що входить до складу традицінйого комплекту? Два простирадла з бязі або сатину, одна наволочка та один махровий рушник. Крім того, залізниця закупила щонайменше 7 мільйонів пакетів, аби герметично запакувати цю постіль, і заплатила за це щонайменше 7 мільйонів 196 тисяч гривень.
Мільйони виділяються і на пральні засоби для цієї постелі. До прикладу, філія "Пасажирська компанія" лише на порошок (319 тисяч кг) торік витратила щонайменше 8 мільйонів гривень. Ще минулоріч на 3 мільйони 950 тисяч гривень закупили відбілювальні хлоровані засоби, відбілювачі без хлору і добавку для прання. Виникає логічне запитання — що ж це за засоби такі, які не відпирають плям? Або ж куди цю "хімію" витрачають, якщо білизна — у жахливому стані?
Ми дуже сподіваємося, що після здорожчання комплекту постелі пасажири залізниці нарешті отримуватимуть за свої гроші гідну білизну. Та чи стане це реальністю — покаже час. "Експрес" обов'язково перевірить якість послуги.
Нагадаємо, кріплення полиць в українських поїздах перевіряють лише двічі на рік