У селі Галузинці Деражнянського району громада отримала офіційні документи про право власності на храм, але ввійти до нього не змогла. Завадили приїжджі прихильники Росії та УПЦ (МП).
Про перехід під юрисдикцію новоствореної Православної церкви України парафіяни в цьому селі заявили ще в лютому. За це проголосувало більш як дві третини присутніх на сході села. Священник Олександр Гончарук паству не підтримав і з невеликою кількістю вірян залишився в УПЦ (МП). Майже пів року тривали процедури з реєстрації нової церковної громади.
Протягом цього часу храм був опечатаний. На свята люди збиралися помолитися на церковному подвір’ї. Домовлялися, що служба різних конфесій відбуватиметься в різний час. Прихильники УПЦ (МП) на чолі з батюшкою подали позов до суду, просили визнати незаконним рішення сходу села та скасувати розпорядження голови ОДА про реєстрацію статуту новоствореної релігійної громади.
“Скільки триватиме судова тяганина, невідомо, — каже Петро Байда, благочинний Деражнянського благочиння Православної церкви України. — Адже кожного разу подаються нові клопотання чи переносяться засідання. Після чергового судового засідання, яке позивачі зірвали, ми вирішили зайти до власного храму, на який маємо всі права, і в рамках судового розгляду жодної заборони на це не було накладено. Проконсультувавшись з юристами, повідомили про свої наміри органи районної влади та поліцію”.
Та коли прийшли вранці до церкви, там уже були представники УПЦ (МП), зокрема два священники та півтора десятка молодиків із “православного братства”.
“У храмі повинна проводитися молитва, це не місце для побоїща, яке тут влаштували, — каже далі отець Петро Байда. — Священники піднімали руку на жінок, доводилося їх заспокоювати. Поліція зайняла позицію стороннього спостерігача. Мовляв, не хочуть провокувати ще більший конфлікт”.
Священник УПЦ (МП) Олександр Гончарук переконаний, що протистояння спровокували приїжджі — представники націоналістичних сил.
“Людей залякували, якщо не підтримають переходу до ПЦУ, то будуть москалями та п’ятою колоною, — каже панотець. — У нас була попередня домовленість про те, що до рішення суду храм стоятиме опечатаний. Якщо програємо справу, то заберемо все своє майно і віддамо ключі. Але опоненти слова не дотримали. Зірвали службу, кричали: “Геть московського попа! Чемодан, вокзал, Росія!” Людей сепаратистами обзивали”.
“Релігійний конфлікт розколов село на дві частини, — каже Алла Маєвська, сільська голова. — Між собою стали ворогувати цілі сім’ї”.
Наразі храм залишається опечатаним. Представники конфесій моляться на церковному подвір’ї в різний час. Для забезпечення правопорядку на кожну службу залучають поліцію.
Читайте також про те, як санаторій, де проходять реабілітацію бійці АТО, відрізали від електромережі.