Подія: Ювенальні прокурори прокуратури Харківської області відкрили кримінальні провадження за фактами катування неповнолітніх під час зйомок фільму "Дау. Дегенерація" російського режисера Іллі Хржановського, а також за фактом виготовлення і розповсюдження творів, що пропагують культ насильства, повідомили в Офісі генпрокурора.
Деталі: У фільмі по-бутафорськи, але зі справжніми немовлятами відтворювали, як вчені в Радянському Союзі проводили досліди над дітьми. "На відео дітей роздягають, підключають до голів фіксуючі електроди, піддають емоційному і психологічному насильству", — пише експертка з дитячої нейропсихології Олена Самойленко у Facebook.
Про те, що в фільмі ймовірно використали немовлят із сиротинців Харкова, Самойленко дізналася із коментаря до свого допису працівниці проекту. Після цього дитячий омбудсмен Микола Кулеба написав звернення до поліції, аби з'ясувати, хто дав дозвіл на зйомку немовлят і чи справді вони були з дитячих будинків.
Представники компанії, яка відповідала за підготовку зйомок на території України, у листі, який опублікувала "Українська правда. Життя", заявили, що жодного впливу чи дії на дітей реквізитом або муляжними копіями наукових та медичних приладів не здійснювали. Звукову фонограму цієї сцени максимально посилили під час монтажу для посилення глядацького сприйняття художнього фільму.
За їхніми словами, діти, які брали участь в цій зйомці, перебували на знімальному майданчику разом зі своїми офіційними опікунами. Всі дії знімальної групи були узгоджені з органами опіки.
Коментарі: "Діти не могли відмовитись від зйомок, не могли сказати, що їм не подобається оточення. Там де їм було треба знімальна група ДАУ вдавалася до бутафорських елементів, гриму, зістарювання і т.д. Але немовлят вирішили взяти справжніх. Вийшло так, що в Україні громадяни іншої країни можуть прийти в дитбудинок і набрати немовлят на зйомку кіно. Знімати їх в будь-яких умовах і будь-якому вигляді, об'єктивувати, проводити медичні втручання", — вважає Олена Самойленко.
А телеведуча Яніна Соколова додає: "Частина критиків на фестивалі у Берліні та Парижі відмовилися писати рецензії на це кіно, мотивуючи це небажанням долучатися до піару фільму, який у документально художній манері демонстрував згвалтування, приниження і садизм. Іллє Хржановський, я дуже хочу, щоб Ви відповіли за це. Як і керівництво харківського сиротинця, яке дозволило дитині пережити це пекло".