Засновник Facebook Марк Цукерберг під час онлайн-презентації оголосив про формування метавсесвіту вже через 10 — 15 років. Це стане можливим за допомогою програмних продуктів, сервісів та пристроїв, які відтворюватимуть віртуальну реальність.
Багато експертів переконані, що за такою дещо поглибленою віртуальною реальністю — майбутнє. У метавсесвіті можна буде робити будь-що — проводити робочі конференції, грати ігри, відвідувати концерти, робити покупки або просто відпочивати.
— Цукерберг під час онлайн-презентації Facebook Connect 2021 заявляв, що переходити у віртуальну реальність можна буде за допомогою VR- або смартокулярів, — розповідає Дмитро Золотухін, експерт з інформаційних технологій, ексзаступник міністра інформаційної політики України. — Нині VR-окуляри доволі часто використовуються для надання відчуття більшої реальності під час відеоігор чи інших віртуальних розваг. Та якщо сьогодні вони коштують 1000 — 2000 доларів, то згодом стануть більш доступними.
— Що входить у поняття метавсесвіт?
— Частково це працює вже тепер. Адже багато людей уже використовують різні онлайн-платформи, що дозволяють працювати й проводити зустрічі віртуально. Нині ми дивимося у монітор, а згодом — дивитимемося у смартокуляри, що допоможе вдосконалити віртуальну реальність.
— А коли вперше з’явилося це поняття?
— Поняття metaverse (“метавсесвіт”, “метасвіт”) ввів у обіг американський письменник Ніл Стівенсон, який працює з жанрами історичної прози та фантастики, зокрема, посткіберпанку. Метавсесвіт згадується у його антиутопії “Снігова лавина” (Snow Crash), виданій у 1992 році. У книзі розповідається про те, як країнами керують корпорації, а мафія контролює доставку піци. Люди живуть у двох світах: у похмурій реальності та в тривимірній віртуальній — метавсесвіті. Головний герой роману в реальному житті розвозить піцу, але в метавсесвіті — хакер та воїн, який прагне зупинити поширення снігової лавини — наркотику, що небезпечний в обох реальностях. Тож герой антиутопії має врятувати світ від інфокаліпсису.
Автор “Снігової лавини” не вкладав у слово “метавсесвіт” якісь позитивні конотації. Тому дещо дивує, що саме таку назву обирають для віртуального світу, який поєднуватиме цифрові середовища.
— Як користувачів ідентифікуватимуть у метавсесвіті?
— У метавсесвіті, про який нині говорять, користувачі використовуватимуть 3D-аватари.
— Чому саме засновник Facebook заговорив про формування метавсесвіту? I чи справді все це можна реалізувати за 10 — 15 років?
— Компанія Facebook Inc. останнім часом потрапляла в різні скандали. З нею судяться, зокрема, через витік даних користувачів. Завдяки ж онлайн-презентації Цукерберга за два останні тижні капіталізація компанії збільшилася на 9 млрд доларів. Тож це корпоративна гра на фоні проблем, які виникли у компанії. Потрібно знати можливості цієї індустрії, щоб спрогнозувати, коли віртуальна реальність охопить велику кількість користувачів. Зрештою, слід розуміти, що все це якось має законодавчо регулюватися. Тож про 10 — 15 років, на мій погляд, не йдеться.
Дякуємо, що прочитали цей текст у газеті Експрес. У нас — тільки оригінальні тексти.
Читайте також про те, як 49-річний мандрівник за 64 дні пройшов Україну із заходу на схід