Родичі хотіли, щоб 44-річного захисника відспівав священник Православної церкви України. Однак московський піп дозволив провести заупокійну службу в храмі лише після скандалу, який влаштували парафіяни, бойові побратими загиблого героя та присутні на панахиді священники ПЦУ.
Володимир Бабій народився у Красилові на Хмельниччині. А потім з батьками переїхав в Антонівку, де одружився з місцевою дівчиною Русланою. З 2014 року брав участь в АТО. А потім працював далекобійником за кордоном. У перші дні війни повернувся додому й пішов добровольцем на фронт. У середині червня загинув у бою з ворогом під Волновахою на Донбасі. У нього залишилися дружина та дочка.
Ховали загиблого героя в Антонівці. Родичі хотіли, щоб покійного відспівували священники Православної церкви України, оскільки він загинув від рук ворогів, яких благословляв на війну патріарх кіріл, та зброї, яку освячували московські попи. Місцева влада попередньо домовлялася з настоятелем Святомиколаївського храму, який підпорядковується упц мп, щоб дозволив провести молебень у церкві. Але той категорично заявив, що в храм не пустить.
Провести в останню путь загиблого героя-земляка прийшло ледь не все село. Прощальна церемонія відбулася у Будинку культури. Люди побачили, що двері храму, який розташований неподалік, були відчинені, тож процесія з труною вирушила туди. Та коли підійшла ближче, то двері вже встигли зачинити.
“Обурені селяни вимагали від отця Дмитра, який йшов позаду процесії, щоб пустив до храму, — розповідає Людмила Батурко, староста села. — Емоцій не стримували. Почався скандал, який переріс у штовханину. І лише після того, як втрутилися військові та п’ять українських священників, які були присутні на прощальній церемонії, отець Дмитро відчинив двері храму”.
Настоятель церкви стверджує, що напередодні похорону до нього зателефонувала секретарка Чорноострівської територіальної громади й начебто поставила ультиматум відкрити церкву, аби покійного відспівували священники ПЦУ.
“Я відповів, що згоден провести службу сам, а когось іншого пустити — морального права не маю, — розповідає отець Дмитро. — Спільний молебень служити мені ніхто не пропонував. Домовилися, що священники ПЦУ служитимуть панахиду на подвір’ї перед церквою. Церкву замкнув не перед загиблим, а лишень був проти, щоб панахиду правили священники ПЦУ”.
Сільська староста Людмила Батурко розповідає, що в Антонівці вже давно триває конфлікт між прихильниками двох релігійних конфесій. Село фактично було розділене навпіл. Одні підтримували священника упц мп, інші — воліли перейти до ПЦУ. Скандал з похороном загиблого героя-земляка остаточно розрубав гордіїв вузол. Нещодавно на парафіяльних зборах селяни одностайно проголосували за перехід до Православної церкви України. Таке рішення підтримали навіть члени парафіяльної ради упц мп.
Отець Дмитро не прийшов. Він уранці відслужив недільну службу й поїхав. А потім повідомив сільську старосту, що забрав з храму свої особисті речі...
Дякуємо, що прочитали цей текст у газеті Експрес. У нас — тільки оригінальні тексти.
Читайте також текст про те, що варто знати про військовий облік жінок з 1 жовтня